bertapress | 2011. január 2. 20:08:21
| A(z) "Cukorbaj ellen együnk sajtot" című cikk megosztásához használhatod a saját leveleződet, vagy ezt a felületet: | |
|
Neved: E-mail címed: Címzett e-mail címe: |
Üzenet (opcionális):
|
A védőhatás rendkívülinek bizonyult: 60 százalékkal ritkábban lett cukorbeteg az, akinek magas volt ez a vérzsírszintje
A tejtermékekben olyan zsírsav található, amely csökkenti a felnőttkori cukorbetegség kifejlődésének kockázatát. Amerikai kutatók vizsgálatának eredményeit az Annals of Internal Medicine karácsony előtti száma közölte. A legtekintélyesebb amerikai egyetem, a Harvard közegészségügyi karának (HSPH) munkatársai nagy nemzetközi munkacsoport együttműködésével tanulmányozták a legtöbbet fogyasztott tejtermékek befolyását a cukorbetegség kialakulására. A kutatás során megállapították: akinek a vérében sok volt a transz-palmitolajsav, annak lényegesen kisebb volt az esélye, hogy cukorbeteg legyen, mint azoknak, akik kevés ilyen zsírsavat, tehát tejterméket fogyasztottak.
A védőhatás rendkívülinek bizonyult: 60 százalékkal ritkábban lett cukorbeteg az, akinek magas volt ez a vérzsírszintje.
(MTI)