A hét kérdése

Te vállalnál önkéntes munkát?

Igen! Miért ne?

Ezen még nem gondolkoztam.

Nem!

Idojárás elorejelzés Médiafigyelo - IMEDIA médiafigyelés TabuTV logó MTI
Oldalunkat az observer
Observer
szemlézi.
  • Cukorbetegséget okozhat a hot-dog

    bertapress | 2011. augusztus 30. 12:30:25

  • Címkék:
    otvenentul.hu, cukorbetegség, cukros, hot-dog, kutatás, felmérés, kísérlet, statisztika, tudomány
    A(z) "Cukorbetegséget okozhat a hot-dog" című cikk megosztásához használhatod a saját leveleződet, vagy ezt a felületet:
    Neved:

    E-mail címed:

    Címzett e-mail címe:
    Üzenet (opcionális):

  • A vörös húsok, különösen az olyan feldolgozott termékek, mint a hot-dog fogyasztása, növeli a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát

  • Az American Journal of Clinical Nutrition online kiadásában megjelent tanulmányból az is kiderül, hogy jelentős mértékben csökkenthetjük a diabétesz kockázatát azzal, hogy a vörös húst egészségesebb fehérjékkel pótoljuk, például diófélékkel, teljes kiőrlésű gabonával vagy zsírszegény tejtermékekkel.

    A Harvard Orvostudományi Egyetem kutatói férfiak 20 évnyi és nők 28 évnyi adatait elemezték az összesen 200 ezer résztvevővel készített egészségügyi szakemberek utánkövetési tanulmányából. Ezeket az adatokat más tanulmányokból származó adatokkal ötvözték, amelyekben összesen 442 101 ember vett részt, akik közül 28 228 személyben alakult ki cukorbetegség a tanulmány ideje alatt.

    Az életmód és az étrendi kockázati tényezőket is beleszámítva a kutatók kimutatták, hogy napi 100 gramm feldolgozatlan vörös hús 19 százalékkal növeli a 2-es típusú diabétesz kockázatát. Napi 50 gramm feldolgozott hús (körülbelül egy hot-dog) a cukorbetegség kockázatának 51 százalékos növekedésével hozható összefüggésbe - adta hírül a MediPress.

    A napi egy adag vörös húst fogyasztó emberek körében, ha a húst napi egy adag teljes kiőrlésű gabonával helyettesítették, 23 százalékkal csökkent a diabétesz kockázata. Ha diófélékkel helyettesítették a vörös húst, a csökkenés 21 százalék, ha pedig zsírszegény tejtermékkel, a kockázat csökkenése 17 százalék volt.

     

Értékeld a cikket: 0 szavazat alapján

Kapcsolódó cikkek

Most a címlapon

Írd meg te is a véleményed!

NewWaveFM - Tesztüzem