A hét kérdése

Idojárás elorejelzés Médiafigyelo - IMEDIA médiafigyelés TabuTV logó MTI
Oldalunkat az observer
Observer
szemlézi.
  • Építési terület – Koreai Nagydíj

    Komjathy.Gabor | 2012. október 11. 07:32:05

  • Címkék:
    Forma 1, Forma-1, F1, Dél-Korea, Koreai Nagydíj, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Red Bull, Yeongam, Ferrari, Lewis Hamilton, McLaren, Hermann Tilke, Pirelli, DRS
    A(z) "Építési terület – Koreai Nagydíj" című cikk megosztásához használhatod a saját leveleződet, vagy ezt a felületet:
    Neved:

    E-mail címed:

    Címzett e-mail címe:
    Üzenet (opcionális):

  • Japán után Dél-Koreába látogat a Száguldó Cirkusz mezőnye, Hermann Tilke egyik legjobban sikerült pályájára.

  • Olvasni jó. Jó áron olvasni még jobb: ha könyvet keresel akciós áron, kattints ide!

     

    A Koreai Nagydíj 2010-ben került be a versenynaptárba, bár ekkor is elég kérdéses volt a debütálás. A tervek bár 2007-ben már készen voltak, az építkezés csak 2009-ben kezdődhetett el, mert a szervezők nehezen tudták összeszedni a szükséges pénzt. A 2010-es szezon során állandó kérdés volt, hogy elkészül e pálya időben, és megrendezésre kerülhet e a nagydíj. Végül a futam előtt mindössze két héttel készült el a versenyhelyszín, hiányos lelátókkal és kiszolgáló épületekkel.

     

    A pálya a tervező, Hermann Tilke egyik legjobban sikerült alkotása. Két hosszú egyenes, valamint nehéz, technikás rész is található rajta, így nem könnyű megtalálni az ideális beállításokat a csapatoknak. A pálya utolsó kanyarja mindenképpen figyelemreméltó, hiszen egy elég szűk, gyors kanyarról van szó, amit nehezít, hogy a boxutca bejárata is elég érdekesen lett megoldva. Többen panaszkodtak is ennek veszélyességére, eddig azonban itt nem történt baleset.

     

    A pálya legnagyobb hibája azonban az, hogy rendkívül messze található mindentől. A főváros, Szöul 400 km-es távolságra van, az aszfaltcsík pedig lényegében a semmi közepén található. A koreaiak azonban nem csak a pálya építését vállalták magukra, hanem az aszfaltcsík mellé egy komplett várost, motorsportközpontot terveztek. Ez adhatja a pálya harmadik szektorának városi jellegét is, azonban az említett épületekből még semmi sem látszik, bár az építkezések állítólag folyamatosan zajlanak.

     

    Mindenkinek vannak titkai. Ez alól nem volt kivétel Charlotte Bronte sem, akinek Titkos Naplóját 3 480 Ft helyett, most 2 784 Ft-ért olvashatjuk el!

     

    2010-ben izgalmas futammal debütált Dél-Korea. Az esőzések miatt a futam több mint egy órát szünetelt, és az elhalasztás, valamint a végleges törlés is a levegőben lógott az aszfaltból szivárgó olaj és por miatt. Végül elengedték a mezőnyt, mely a Red Bull nullázásáról maradhat még emlékezetes. Webber vezetői hibából esett ki, magával rántva Rosberget, Vettelt pedig motorhiba fosztotta meg a győzelemtől, mely így Alonso ölébe hullott. A sötétedés miatt kérdéses volt, hogy mikor intik le a versenyt, végül azonban mind az 55 kört teljesítették a versenyzők.

     

    Tavaly Hamilton indulhatott a poleból, azonban Vettel, aki már kétszeres világbajnokként érkezett Koreába, az első körben átvette a vezetést, és meg is tartotta a futam végéig. Emlékezetes lehet még, ahogy Petrov megtorpedózta Schumachert, befejezve mindkettőjük versenyét, valamint Hamilton és Webber párbaja a második helyért. Vettel 10. győzelmét szerezte a szezonban, és Webber harmadik helyével a Red Bull elnyerte a konstruktőri világbajnoki címet.

     

    Fernando Alonso és Sebastian Vettel tehát egyaránt egy-egy győzelemmel rendelkezik Yeongamban, akárcsak a Ferrari és a Red Bull istálló.

     

    Az 5615 méter hosszú pályát 18 kanyar nehezíti. A DRS zónát a 2-es kanyar utáni egyenesben jelölték ki, tavalyhoz képest 196 méterrel hosszabban. A mérési pont 90 méterrel az 1-es kanyar előtt lesz. A Pirelli erre a hétvégére a lágy (soft) és a szuper-lágy (super-soft) keveréket bocsájtja a csapatok rendelkezésére.

     

    A meteorológusok szerint eső nem várható a hétvégén, a nagydíj mindhárom napján száraz, napos időjárás várható 20°C körüli hőmérséklettel.

     

    A 3. Koreai Nagydíj időmérő edzése szombaton helyi idő szerint 14:00-kor, magyar idő szerint 7:00-kor veszi kezdetét, a verseny vasárnap helyi idő szerin 15:00-kor, magyar idő szerint 8:00-kor rajtol el. Az eseményeket az M1 élőben közvetíti majd.

Értékeld a cikket: 1 szavazat alapján

Kapcsolódó cikkek

Most a címlapon

Írd meg te is a véleményed!