A hét kérdése

Idojárás elorejelzés Médiafigyelo - IMEDIA médiafigyelés TabuTV logó MTI
Oldalunkat az observer
Observer
szemlézi.
  • GAMF, Kecskeméti Főiskola

    A_Bevezetem.hu_stabja | 2013. május 3. 03:40:43

  • Címkék:
    SHELL Eco Maraton, üzemanyagtakarékosság, verseny, üzemanyag fogyasztás, üzemanyag, alternativa, GAMF, Kecskeméti Főiskola
    A(z) "GAMF, Kecskeméti Főiskola" című cikk megosztásához használhatod a saját leveleződet, vagy ezt a felületet:
    Neved:

    E-mail címed:

    Címzett e-mail címe:
    Üzenet (opcionális):

  • A Kecskeméti Főiskola GAMF a Shell Eco-marathon 2012 versenyen megdöntötte a magyar rekordot, egyetlen liter benzinnel 2696 kilométert tettek meg Prototípus kategóriában, amellyel második helyezést értek el.

  • GAMF, Kecskeméti Főiskola

    üzemanyag: benzin

    honlap: www.eco-marathon.eu

     

    A Kecskeméti Főiskola GAMF a Shell Eco-marathon 2012 versenyen megdöntötte a magyar rekordot, egyetlen liter benzinnel 2696 kilométert tettek meg Prototípus kategóriában, amellyel második helyezést értek el.

    A GAMF csapat 2009 őszén alakult. Először 2010-ben indultunk a Shell Eco-marathon versenyen Lausitzban a benzines prototípus kategóriában. Akkor Megameter I. nevű járművük önhordó szénszálas karosszériájában egy saját fejlesztésű és gyártású motort építettek be, és már az első alkalommal 1588 km/liter teljesítményt ér el a csapat, amely akkor 8. helyezést jelentett.

    A korábbi évekhez hasonlóan a GAMF csapata idén is teljesen új járművel indul a versenyen, amely a Megamater IV nevet viseli.

    A tavalyi tapasztalatok alapján erősebb, merevebb és könnyebb karosszéria készült 2013-ban.

    Az idei jármű – elődeihez hasonlóan – háromkerekű: a két első kerék rögzített, a hátsó kormányzott és hajtott. A diákok megerősítették a kerékfelfüggesztéseket. Az első kerekek beállítását pontosabbá és egyszerűbbé tették. Az áttervezett motor felülvezérelt és felül szelepelt, injektoros, önindítós, léghűtéses négyütemű benzinmotor, teljesítménye kb. 1 LE. A jármű karosszériája különleges technológiával készült. A díszítőelemek, logók és feliratok faintarziák. Az építésnél fő cél, hogy a karosszéria a lehető legkönnyebb, de biztonságos legyen, ezért kompozit anyagokat használtak.  A motor vezérlését áttervezték a jobb hatásfok elérése érdekében, továbbra is maradva a jól bevált programozható vezérlésnél. A jármű építése mellett az idén nagyobb hangsúlyt fektettek a "háttéripar" kialakítására. A jármű minden alkatrészét először 3D-ben tervezték meg és átépítették a motorvizsgáló tesztpadot.

    „Idei célunk, hogy a javítsunk a tavalyi, 2696 km/literes eredményünkön, és a tanulás mellett a csapattagok a lehető legnagyobb teljesítményt hozzák ki magukból. Mivel idén 13 főre bővültünk, a csapatnak össze kell kovácsolódnia, és mindenkinek meg kell találnia azt a feladatot, amiben a legjobb.” összegezte az idei elvárásokat Bagány Mihály, a GAMF csapatfelelős oktatója.

     

     

Értékeld a cikket: 0 szavazat alapján

Kapcsolódó cikkek

Most a címlapon